dinsdag 5 maart 2019

Een boek of een ereader? Of allebei?


Sinds ongeveer twee jaar heb ik een ereader en dat is
heel handig. Ik heb er nu ongeveer 65 boeken op staan,
geloof ik. Toch blijf ik ook boeken halen uit de bibliotheek.
Dat heeft twee redenen; één: als ik ergens iets lees over
een boek dat mij leuk lijkt en dat vervolgens in de bieb
beschikbaar is, dan is een boek lenen de snelste optie
(en de goedkoopste), twee: lezen in een echt boek
blijft gewoon zo heerlijk.
Pas geleden hebben we onze slaapkamer opnieuw
ingedeeld en daardoor kwam mijn abonnement op de
Flair vrij, die moest weg. Het abonnement was uit 2013
en 2014. Voordat ik ze weggooi, blader ik ze nog een keer
door. Daar las ik over het boek; De erfenis van Elisabeth.
Ik heb het uit de bibliotheek gehaald en heerlijk in zitten lezen.
Maar ik heb ook een ereader met een heleboel boeken
erop. De ereader is handig, praktisch om mee te nemen
en er kunnen veel boeken op. Ik neem hem bijvoorbeeld
mee als ik naar de basketbaltraining van Tim ga en daar
een uurtje moet wachten. Verder heb ik de hele serie van
"De zeven zussen" erop staan. Heb je gezien hoe dik die
boeken allemaal zijn? Dan is een ereader toch veel
handzamer. In een klein schriftje heb ik alle boeken
opgeschreven die ik op de ereader heb staan. Zo kan ik
goed bijhouden welke boeken ik al uit heb en welke ik
nog kan lezen.


Maar als je mij diep in mijn hart laat kiezen, dan gaat mijn
keuze toch echt uit naar een echt boek. Lopen door een
hele grote boekhandel of door de bibliotheek, een boek
uitzoeken, kopen en thuis gaan lezen. Het is een heerlijk
proces. Daar kan de ereader niet van winnen.
Je snapt dat de combinatie van echte boeken en een
ereader dus de perfecte combinatie is.
Tijd om weer verder te gaan met lezen.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten