woensdag 19 oktober 2016

Gezonde appel-yoghurtcake.


Soms zit ik blogs te lezen en klik je via via naar via. Ik weet
af en toe niet eens meer hoe ik ergens ben uitgekomen,
maar het is altijd gezellig en verrassend.
Op die manier kwam ik pas geleden ook uit op een blog
met een heerlijk recept, namelijk de gezonde
appel-yoghurtcake van Liesellove.

Inmiddels heb ik er twee gemaakt. Eéntje voor onszelf en
ééntje voor vrienden. Ze zijn allebei hetzelfde en toch anders.
Het verschil zit hem in de gesneden appels.
In onze cake had ik de appels in stukjes gesneden, maar ik
vond de cake toen wat ""lossig". Dit is vast geen normaal
woord, maar omschrijft wel mijn idee. Daarom heb ik
voor de tweede cake mijn beste-aankoop-ooit gebruikt,
namelijk de appelschiller waardoor ik vele kleinere stukjes
appel kreeg. Nu hoop ik dat deze tweede cake een betere
structuur aan de binnenkant heeft, maar dat moet ik nog horen.






Het maakt niet uit hoe de cake er precies uitziet, als hij maar
gezond en lekker is. Wat ik wel merkte is dat de cake
moeilijk los liet van het cakeblik. Misschien dat dat komt
doordat er yoghurt in de cake zit in plaats van boter.
Of zou het een andere oorzaak hebben?

Als je de cake gaat maken, laat hem lekker smaken.
Misschien een idee voor iedereen die deze week
herfstvakantie heeft. Wij nog niet, wij hebben pas
volgende week deze vakantie.
Dan gaan wij genieten.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten