zaterdag 29 oktober 2016

The Crystal Ship #1.


 Zoals ik afgelopen dagen al verteld heb, hebben
we afgelopen week in Oostende ook The Crystal Ship
route bekeken. Het is een route langs allemaal
kunstschilderingen door de stad. Je kunt kiezen
uit een 8,3 km wandelroute of een 25 km fietsroute.
Wij kozen een combinatie van een klein afgelegen
stukje met de auto en grotendeels op de fiets.

Ik vond het echt fantastisch. De grote kunstwerken
kon je makkelijk vinden, maar voor de kleinere
moesten we toch wel goed zoeken.
Vandaag zal ik de kleine kunstwerken laten zien.
Deze bestonden uit:

de vuilnismannetjes van Jaune,





de insecten van Pol Cosmo



en de kleine mannetje van Isaac Cordal.

Deze kleine mannetjes stonden op kleine
balkonnetjes hoog boven het straatniveau, maar
ook op elektriciteitskabels tegen muren.
Sommige stonden elkaar te bellen, anderen
stonden gewoon op het balkon of tegen de muur.








Grappig zijn ze hé? Ik vind het zo leuk om te
zien en knap dat mensen dit weten te bedenken.
Vooral die kleine mannetjes.
Het zal ook wel een heel werk geweest zijn om
ze zo hoog op te hangen. Helaas wist iemand
op straat, die zag dat ik liep te zoeken, mij te
vertellen dat er door de stad heen ook al
 een heel stel mannetjes zijn verdwenen.
Stom hé, ik snap dat het leuk is om zo'n grappig
mannetje te hebben, maar om ze dan zomaar
mee te nemen........ dat doe je niet. Helaas is
dat dus wel de realiteit van de dag.

Laat ik nu niet in het negatieve schieten, maar
gewoon genieten van de dingen die ik allemaal
gezien heb. Ik werd er blij van.

Morgen zal ik de grote kunstwerken laten zien,
want die waren ook geweldig.

Fijne zaterdag nog,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten