vrijdag 27 december 2013

De kalender 2014

De kalender 2014 hangt op.
Weliswaar hangt december 2013 er nog eventjes voor.
Veel mensen hebben de kalender/agenda in hun mobile telefoon staan,
maar ik ben nog erg gesteld op mijn papieren agenda
en papieren keukenkalender.
Ik maak de kalender sinds een paar jaar zelf.
Eigenlijk alleen maar omdat ik er geen naar mijn zin vond.
Op een kalender moet namelijk behoorlijk wat ruimte zijn
om afspraken op te kunnen schrijven.
En op de bestaande kalenders had ik te weinig ruimte.
Het heeft even geduurd voordat ik de juiste afmetingen had.
Maar met papier van 50 x 65 cm, stevig karton voor de bovenrand,
een lange liniaal, potlood, dunne stiften en
een paar avondjes tijd heb ik een jaar lang plezier van een kalender
zoals ik hem wil hebben.
Er is wel een heel groot verschil van de kalender
als er nog geen afspraak op staat;
En de kalender aan het eind van de maand,
boordevol met afspraken;
En dan staan de standaard clubjes er nog niet eens op!
Maar ik ben er wel weer erg blij mee,
en gelukkig de rest van de familie ook.
Iedereen schrijft er zijn afspraken op.
Tegenwoordig wordt er na het ontbijt op zondag
door een van ons alles van de komende week voorgelezen.
Dan weet ieder gezinslid wat iedereen die week doet
en waar we rekening mee moeten houden.
Zo wordt duidelijk wie wanneer weg is,
maar voor de kinderen wie wanneer alleen thuis is.
Het is altijd een grappig begin van de nieuwe week.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten