maandag 21 april 2014

pasen en de paashaas

We hebben heel aparte paasdagen gehad.
Zaterdag en 2e paasdag hebben Richard en ik
heel hard gewerkt in de tuin.
Maar met een prima resultaat.
Eerste paasdag was een familiedag.
Eerst een heerlijk paasontbijt met ons gezin
en met de aanwezigheid van de "paashaas".
(alleen voor de foto zat Kiki op tafel hoor.)
Daarna hadden we afgesproken met de familie van Richard.
Met z'n allen naar de Loonse en Drunense duinen.
En het weer zat mee.
We hadden een heerlijke zon
en een lekker windje.
Begonnen werd met taart.
Lotte had een heerlijke appeltaart gebakken,
en ik had bananencakejes gemaakt.
Die had ik gezien op de Yvestownblog
en ze waren inderdaad heerlijk.
Wij hadden voor de taart gezorgd,
omdat wij een jarige in het gezin hadden.
Tijdens het taart eten konden we van een schitterend uitzicht genieten,
want wat is het toch een mooie plek.
Helaas is er een paar weken geleden
zo'n 30 hectare afgebrand.
Maar gelukkig blijft er dan nog een heel mooi stuk over.
Het geeft een fijn gevoel dat er zo'n mooi natuurgebied vlak bij huis ligt.



Ik vind het altijd geweldig
als er dan ook een groep paarden langskomt.
Veel mensen, honden, paarden, voetballen, vliegeren
en genieten van de zon.
Het kan allemaal.
Op een andere plek zijn we gaan lunchen.
Op z'n Amerikaans;
iedereen had iets meegenomen.
Op die manier is het hartstikke leuk om te doen.
Natuurlijk zijn we nog gaan paaseieren zoeken,
want dat hoort bij Pasen.
Het maakt niet uit welke leeftijd je hebt,
het blijft leuk om met z'n allen te zoeken.
Vooral als niet alle eieren teruggevonden worden.
Dan wordt het echt zoeken.
Op de plek van de lunch waren ook hele grote dennenappels.
Zo groot heb ik ze nog nooit aan de bomen zien hangen,
alleen gezien in de winkel.


sorry, deze foto is niet helemaal scherp,
maar ik vond de nieuw te groeien dennenappel zo mooi.


Natuurlijk hebben we een aantal dennenappels
die op de grond lagen
meegenomen naar huis.

Ik hoop dat jullie ook allemaal leuke passdagen hebben gehad.
Een fijne week toegewenst allemaal.




1 opmerking: