woensdag 3 september 2014

Gehaakte bloemen en echte bloemen.

Ik werd helemaal vrolijk
van de gehaakte bloemetjes van  Haken bij saar en mien.
Ik ben ze gaan maken.
Het is een heerlijk patroon
en gezellig om te haken.
Ik heb totaal 20 bloemetjes in de slinger
en daardoor wordt hij ruim 4,5 meter lang.




Saskia schrijft in haar blog
dat ze benieuwd is waar iedereen de slinger gaat hangen.
Dat bracht mij op ideeën;
de slinger hing in de tent aan de luifel
in het huisje bij Berlijn aan de eetkamerstoelen
in het huisje in het Thüringerwald aan de balken
en thuis hangt hij aan de lamp boven de eetkamertafel.

En nog dagelijks wordt ik er vrolijk van.
Dat vind ik misschien nog wel het meest wonderlijke;
zo'n eenvoudige slinger met bloemetjes
geeft zoveel vreugde.
Je hebt niet veel nodig om blij te worden.


Maar naast gehaakte bloemetjes 
zijn er natuurlijk ook echte bloemen.
Je hebt ze in allerlei soorten en maten.
En natuurlijk heb je ook dahlia's!
Een van onze lievelingsbloemen.

Vanmiddag ben ik samen met Lotte en haar vriendinnetje
op de fiets naar de Dahliavereniging gefietst een dorp verder.
Gezellig fietsend en kletsend reden we door de weilanden.
En wat waren de bloemen weer mooi.

Lotte vind het heel bijzonder dat je één soort bloemen hebt;
in dit geval Dahlia's,
maar dat daar nog zoveel verschillende kleuren en soorten in zijn.
We hebben weer zoveel verschillende namen gezien.


Er was een aardige meneer van de vereniging
die een mooie bos voor ons heeft afgesneden.
Leuk dat je dan zelf mag aangeven welke bloemen
je allemaal wilt hebben.

Ik reed met een mooie bos bloemen in mijn fietsmand
weer naar huis.
Mooi hè?!
Ook daar wordt ik helemaal blij van.
Jullie ook?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten