woensdag 12 november 2014

Een vrolijke verjaardagsverrassing #1.

Ik zat te lezen en genieten
van het boek vive la vie,
geschreven door Ingrid van Willenswaard.


Eerst zag ik op een bladzijde een olifant
met een feesthoedje op zijn hoofd
en een hele leuke slinger om zich heen.


 En later las ik een stuk
over glazen potten
waar je iets in kan doen 
als verrassing voor iemand anders.


En ineens schoot mij
toen een creatief idee te binnen.
Om voor een goede vriendin
(die afgelopen dinsdag jarig was)
een slinger te maken.
Die dan in een pot te doen
met een klein kaartje erbij.

En ik ging aan de slag.
Tien rondjes haken 
met verschillende kleuren
die samen een slinger vormden.


In het boek stond ook als idee
om het begin van de slinger
met een leuk plakbandje
vast te plakken aan de deksel.
Op die manier zou het dan ook meteen feest zijn
als mijn vriendin de pot openmaakte. 




Het was precies zoals ik me had voorgesteld
toen ik haar maandag
verraste met zomaar een verjaardagscadeautje.

Een blijde jarige,
direct blijdschap bij het open maken van de pot
en een vrolijke ik.

Het grappigste was misschien nog wel
dat ik het cadeautje ingepakt had in cadeaupapier.
Annemiek merkte als eerste op
dat er geen gehaakt cadeautje in zou zitten,
maar was daardoor extra blij verrast
dat het wel een gehaakt presentje was.

We zijn vervolgens samen gezellig gaan theedrinken.
Een gezellige verjaardagsvisite
de dag voor de echte verjaardag.

1 opmerking: