zondag 8 februari 2015

Verjaardag Tim


Vandaag vierden we de 14e verjaardag van Tim,
mijn grote zoon
die (helaas) inmiddels
een paar centimeter groter is dan ik.
Maar dat is niet erg hoor.
Ik heb het vermoeden dat ik uiteindelijk
de kleinste hier thuis zal zijn.
Heb ik geen moeite mee!

De kinderen vinden het altijd heerlijk
als er voor een verjaardag
zelf gebakken wordt.
Maar toen opa en oma uit Limburg
aanboden om de echte
Limburgse appeltaart mee te nemen,
was Tim zo om.
Die vind hij namelijk erg lekker.
Helaas ben ik vergeten
om er een foto van te maken.

Op verzoek van Lotte
hebben we samen de bokkepootjestaart
van de Allerhande gemaakt.


Ik heb ook altijd de behoefte
om iets nieuws te maken.
Gewoon uitproberen!
Dit keer werd dat de Triffle.


Aangezien we aan twee taarten
voldoende zouden hebben,
heb ik maar zes potjes gemaakt.


Laagje cake
laagje clotted cream
laagje vruchtencompote
laagje cake
laagje clotted cream
rode druiven on top.

Ik zag een recept ervan in
De uiteindelijke potjes Triffle
waren een beetje van haar
en een beetje van mijzelf.

Maar het allerleukste van deze taarten
was om ze samen met Lotte te maken.
Mijn nieuwe keukenprinses
die het steeds leuker vind
om te gaan koken
en uitproberen.


Het was dit keer wel heel duidelijk
waar de smaak van de gasten naar uit ging.
De appeltaart was helemaal op!
Van de bokkenpootjestaart
hebben we meer stukken gesneden,
dus daar waren vier stukjes van over.
En ik was de enige die de triffle heeft geprobeerd,
maar ik heb twee opa's en twee oma's
ook een potje meegegeven
toen ze naar huis gingen.
Die vier genieten vanavond nog even na
van de verjaardag van Tim!

Het is in deze familie dus echt onmogelijk
om een verjaardag te vieren
zonder appeltaart!

Fijne week allemaal.
Maak er iets moois van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten