zondag 26 april 2015

Richtingpaaltjes

Wij wandelen al jaren erg graag door het bos
en dan het liefste de paaltjesroutes.
Wel hebben we soms moeite om het eerste paaltje te vinden,
maar dan kunnen we al kletsend
de route lopen zonder dat we een kaart nodig hebben.
De routepaaltjes kunnen allerlei kleuren hebben.


Naast de gekleurde paaltjes
heb je tegenwoordig ook knooppuntenbordjes op paaltjes.
Al een tijdje volgen we daardoor
de wandelknooppuntenpaaltjes.
Thuis bekijk je hoe je wilt lopen,
noteert de knooppuntennummers
en je gaat op pad.


 Naast de wandelknooppunten
heb je ook fietsknooppunten.
Ze werken hetzelfde als de wandelknooppunten.


Nu was ik laatst alleen aan het wandelen
en ineens zag ik het onderstaande bordje.
Ik was erg verbaasd en
erg geamuseerd.
Ik had ze namelijk nog nooit gezien.


Iets verderop stond toen
een ruiterknooppuntenpaaltje.
Ik dacht echt dat ik alle mogelijke paaltjes
inmiddels kende,
maar deze had ik nog nooit gezien.
En weet je wat nu zo grappig is?
Sindsdien zie ik ze op veel meer plaatsen. 


Als je vervolgens meer op alle paaltjes gaat letten
zie je de grappigste mogelijkheden;


Een fietsknooppunt
vraagt op zijn tijd
natuurlijk om een fietscafé.


Welke paaltjes volgen jullie?

Voor morgen allemaal alvast
een fijne Koningsdag.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten