woensdag 30 december 2015

Winter?

Even geleden leek het winter te worden
en aangezien ik een koude-voeten-mens ben,
leek het mij leuk om de kruik
te voorzien van een jasje.
Op die manier kan ik een kruik
met heet water erin
lekker aan het voeteneind van mijn bed leggen.
Dan heb ik meteen warme voeten
als ik in bed kruip.


Ik ben gewoon gaan haken
met garen dat ik nog had.
Het werd een omgekeerde Nederlandse vlag.
Met een speciaal hoedje.
Gewoon mijn fantasie gebruikt.




De knoopjes zitten er al ruim twee weken aan,
maar de kruik heb ik nog nooit gebruikt.
Waarom?
Het is helemaal niet koud.
De narcissen in het dorp staan zelfs in bloei.




Soms ben ik zelfs in een trui
boodschappen gaan doen.
Ik zal eerlijk toegeven
dat ik het best heerlijk vind.
De winter is niet helemaal mijn "ding".
Maar dit is ook niet goed
voor de aarde.
En volgens mij weet een vogel
ook niet meer wanneer hij een ei moet leggen.

Volgens mij gaat het volgende week kouder worden.
Nu maar hopen dat er niets kapot vriest
dat al begonnen was aan de bloei.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten