zondag 3 januari 2016

Een "nieuwe" zitplek in huis.

We zijn het jaar geëindigd
met een stukje "nieuw" interieur.
Mijn schoonmoeder ging namelijk
verhuizen in december
en wij kregen twee luie stoelen
en het secretaire. 
Dat laatste wilde ik wel graag hebben,
maar niet in de kleur die het had.
Het was namelijk oud bruin
zoals een secretaire eigenlijk hoort te zijn.
Gelukkig vond mijn schoonmoeder het goed
als ik hem ging schilderen.

Hij zag er oorspronkelijk zo uit:



Samen met Richard heb ik de verf uitgezocht
en vervolgens heb ik het secretaire
twee lagen grondverf en
twee lagen lak gegeven.
Ik heb ook de handgrepen en
de twee knopjes van de plank
vervangen.

En nu ziet het er zo uit:



We wilden in onze tuinkamer
al langere tijd een zithoek,
maar wisten niet precies wat.


Met het "nieuwe" secretaire
en de twee luie stoelen
hebben we een echte zithoek.
Het bevalt uitstekend,
want we zitten er erg graag.
De grasparkiet Joepie
is een stukje opgeschoven,
maar ook daar stond hij al eerder.
We hebben de verlichting aangepast
en ik geniet van mijn nieuwe
haak- en leesplek.


Wel heb ik al gemerkt
dat ik rond vier uur 's middags moet opletten,
want dat is een tijdstip
dat deze stoelen zorgen
voor een middagdutje.

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten