vrijdag 29 december 2017

Een dagje in Friesland.

 

Richard en ik zijn gezellig twee dagen weggeweest. Dat
idee kwam doordat ik van mijn schoonmoeder een bon
voor een overnachting gekregen had. Met zo'n bon kun
je alle kanten in Nederland en België op, maar ik besloot
(ik mocht namelijk kiezen want het was mijn cadeau) om
een dagje naar Friesland te gaan. Er stonden namelijk
twee plekken op mijn verlanglijstje om te bezoeken.
We zijn gestart bij Foodbar Picknickers, die is gelegen
bij Terherne aan het Sneekermeer. Aangezien het twee
uur rijden is van huis, was het wel tijd voor een lichte
lunch met soep. Heerlijk! Zowel het eten als het uitzicht.
De bedoeling was om een wandeling door Terherne te
maken, maar dat is maar deels gelukt vanwege de regen.








Van Terherne zijn we naar Woudsend gereden. Daar
hebben we wel een wandeling door het dorpje kunnen
maken. Een erg leuk en gezellig plaatsje. Ik wilde daar
graag een bezoek brengen aan Omke Jan, een
boergondische ontmoetingsplek. En wat voor een
schitterende plek om te eten en drinken, maar je kunt
er zelfs ook blijven slapen. Wij gingen voor thee en een
biertje waar we pelpinda's bijkregen. Inmiddels was het
vier uur en was zo'n heerlijk plekje bij de kachel met wat
lekkers erbij wel erg fijn.







Onze eindbestemming van deze dag was een hotel in
Emmeloord het Voorhuys, waar we prima konden
overnachten. Voor de tweede dag hadden we ook een
leuk plannetje gemaakt, maar daarover morgen meer. 
Deze dag was zeker geslaagd, ondanks het regenachtige
weer. Ik hoop op beide plekken nog een keer terug te komen
als het meer zomer is, want ik ben wel benieuwd hoe het er
dan uitziet.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten