zondag 9 september 2018

Is het al herfst in het bos?


Aangezien de blaadjes van de grote boom in de tuin van
de buren al aan het verkleuren zijn, vroeg ik mij af of het
bos ook al in het herfstseizoen aan het komen was.
Gewapend met camera ben ik naar de mooie bossen van
Oisterwijk gegaan. Ik heb de route gelopen die ik wel vaker
liep en ben gaan letten op herfstdingen, maar vooral op de
kleine dingetjes om mij heen en ik heb van alles gezien;
paddenstoelen, eikels, dennenappels, kastanjes, gekleurde
blaadjes, rode bessen, bramen, spinnetjes en roze heide.
Het lijkt heel veel, maar het was absoluut nog niet de
hoeveelheid die bij de herfst hoort.

  






  




  






  


Gelukkig maar, want het zou anders betekenen dat de
zomer al voorbij is. Nu is de herfst wel een favouriet
seizoen van mij, maar ik vind het zonnetjes ook nog wel
erg lekker. Tijdens mijn wandeling kwam ik nog langs een
stukje bospad dat met linten deels was afgezet. Dat was
omdat in een boom een hoornaarsnest zat. Ik vond het
een goede waarschuwing. Alleen stond er op het papier
dat je niet in de vliegroute van de hoornaar moest gaan
staan. Dat was even puzzelen, want ik wist niet wat de
vliegroute is. Het waren inderdaad grote beesten die uit
het gat in de boom kwamen gekropen.
Wat ik erg leuk vond aan de wandeling was dat je de hele
tijd om je heen eikels uit de boom hoorde vallen op de
grond. Gelukkig kwam er geen op mijn hoofd terecht,
maar het was een leuk geluid. Ik heb vanmiddag genoten,
maar ik ben blij dat de herfst er nog niet helemaal is.
Hooguit is de start gemaakt. ik kon dus prima na mijn
pauze met kopje groene thee als traktatie ook een
gezond ijsje nemen.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten