zondag 13 oktober 2019

De herfst is er weer.


Richard en ik volgen dit jaar de cursus "Natuur" bij IVN.
Gisteren was alweer de laatste excursie en die ging over
de paddenstoelen. Een mooi onderwerp in de herfst. We
hadden het "geluk" dat het de afgelopen weken behoorlijk
geregend had, waardoor er heel veel paddenstoelen
stonden. Ik vond het ongelooflijk wat we zagen. Ze waren
heel groot of heel klein, rood / paars / wit / grijs of bruin.
Hieronder nog een stel die ik op de foto zette.




 








  




Het is een behoorlijk aantal en dan zijn het ze nog niet
eens allemaal. Het waren er zoveel en dus evenveel
namen dat ik die niet kon onthouden. Ik heb dus maar
gewoon genoten van wat ik zag en heb geen moeite
gedaan om de naam te onthouden, maar het was wel
erg interessant. Ik zou iedereen willen adviseren om
het bos in te gaan en te genieten van alle mooie
paddenstoelen. De natuur is mooi.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten