dinsdag 5 november 2013

gehaakte eikelhoedjes

Het is duidelijk herfst!
Vooral vandaag is het grauw, nat en koud hier.
Afgelopen weekend ben ik gaan haken voor eikeltjes.
Ik had het patroon gezien bij silly old suitcase.
Maar een hele gezellige vertaalslag zag ik bij ellebel.
En dus ging ik aan de slag.
Ik haakte gekleurde hoedjes en witte hoedjes.
Ik wilde namelijk ook een lichtje maken voor mijn ouders en de lievelingskleur van mijn moeder is wit, en dus haakte ik ook een aantal witte hoedjes.
Het is heel makkelijk om te doen en ook leuk. Je moet alleen opletten met de secondelijm waarmee je de hoedjes aan de eikeltjes plakt.
De lijm bleef namelijk lang aan mijn vingers zitten.
Maar het eindresultaat was mooi.
De glaasjes waar het waxinelichtje inzit hebben allemaal een tekst.
De tekst voor mijn ouders was:
Remember yesterday
Dream about tomorrow
Live today.
Dat was speciaal, omdat mijn vader plotseling in het ziekenhuis was opgenomen, nu alles gelukkig weer goed is, maar je moet het wel een plekje geven.
En dan is het helemaal goed om een kaarsje aan te steken.
Bij een lekker kopje thee (herfststorm, hoe toepasselijk) is het ook goed vertoeven.
Dank je wel Silly Old Suitcase en Ellebel voor de gezellige ideeën.
Hopelijk wordt vandaag iedereen niet te nat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten