woensdag 30 oktober 2013

kussenhoesjes


Vorige week hebben Lotte en ik een paar leuke stofjes gekocht om kussenhoesjes en knuffels te maken. De drie bloemenprint zijn alle drie een soort baby rib.



Vandaag waren de kussentjes voor bij de tuintafel aan de beurt. Ik had een makkelijk patroon gezien bij haar. Ik heb het patroon zelfs nog makkelijker gemaakt door maar 1 lap stof te nemen. De lap had de afmeting van 2x breedte kussentje plus 2x10 cm extra voor de overlap. Mijn kussentje was 35 x 35 cm, dus mijn lapje stof per kussentje werd 35 x 90 cm.
Beide zijkanten omzomen en vervolgens (met de goede kant van de stof naar binnen) met een overlap dubbelklappen tot 35 x 35 cm. En dan de open kanten dichtstikken en het hoesje omkeren.
Ik begon met 8 kussentjes van IKEA.


Na een 2-3 uur knippen en naaien had ik 8 nieuwe kussentjes, 4 van iedere kleur.



Nu kunnen we bij lekker weer heerlijk buiten zitten aan onze lange picknicktafel.


Laat nu die mooie herfstdag maar komen. En anders zijn we helemaal klaar voor de lente. Je kunt maar op tijd zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten