dinsdag 3 juni 2014

vliegende vrienden

Het valt mij al een tijdje op
dat er aan het begin van de avond
een grote groep vogels over vliegt.
En niet 1 keer,
nee ze maken er een hele vliegshow van.
In een grote groep
vliegen ze boven onze huizen en tuinen.
Het is niet continu hetzelfde patroon hoor.
Eerst dacht ik dat ze een soort 8 vlogen,
maar ze vliegen een patroon dat niet duidelijk is.
Zojuist kwamen ze weer.
En dus heb ik gewapend met mijn camera
bovenop de tuintafel gestaan
om ze zo goed mogelijk te pakken op de foto.
Het viel niet mee,
want ze staan niet even stil in de lucht voor mijn foto.


Toch is het ongeveer gelukt.
Op de foto kan ik soms tellen tot 27 vogels
en dan weet ik niet of de hele groep op de foto staat.

Ze vliegen ongeveer 20 minuten denk ik.
En dan zijn ze ineens weg.
Ik heb geen idee waar ze dan naar toe gaan
en ook niet of ze altijd bij elkaar zijn
of alleen tijdens onze 20 minuten.

Maar ik vind het mooi.
Ik kan er iedere dag dat ik het zie van genieten.
Samen vliegen in een behoorlijk tempo figuren in de lucht.
Een groep vliegende vrienden.

Mooi hoe de natuur zoiets regelt.
Of wie zou dat eigenlijk organiseren?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten