woensdag 16 juli 2014

Een eigen plekje in de tuin

Ik heb een eigen plekje in de tuin,
maar anderen mogen er ook zitten hoor.
Onze oude houten tuinbank was kapot gegaan
en daarom wilde ik graag een nieuwe.
Nu zag ik de laatste tijd steeds vaker een "kruiwagenbank".
En die vind ik geweldig.
Een paar weken geleden kreeg ik er een
van mijn ouders
voor mijn verjaardag.
Ik ben er erg blij mee.
Wel heb ik hem eerst geverfd
in heel lichtgrijs.
En dit is hem geworden:
Met schuimrubber en een lapje stof
maakte ik een kussen voor de zitting.
Het zijn wel erg veel bloemen,
maar die passen wel in een tuin.
En zo ziet mijn plekje er dan uit
met kussens, drinken
en een haakproject er naast.


Een heerlijk plekje om te gaan zitten haken.
En weet je wat nu zo handig is?
Als ik elders in de tuin wil zitten
of meer in de schaduw,
dan til ik de bank aan één kant op
zodat het wiel de bank draagt
en ik rij mijn bank naar een andere plek.
Handig he?
We hebben de bank gekocht in Brabant
bij iemand die hem zelf maakte.
Toen Richard hem ophaalde,
zag hij een heel apart vogelhuisje.
Die kreeg ik toen ook voor mijn verjaardag
namens de kinderen.
De vogels kunnen nestelen (?) in de theepot
en eten van de speciale pindakaas.
Gezellig!
Waarop zitten jullie in de tuin?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten