zondag 13 juli 2014

Zomervakantie en koken met Poeh #2

De schoolzomervakantie is begonnen!
Voor de kinderen,
want ik mag nog even doorwerken.
Het eerste weekend was al echt een vakantiegevoel.
Fietsen, vissen, dansen, bankje verven,
kanovaren, haken, naaien, wandelen en
dan alles op een rustig tempo.
Het weer was erg wisselend,
droog, zon, regen,
maar zelfs de regen gaf een vakantie gevoel.
De temperatuur was goed
en met de schuifpui open
was het net alsof je op de camping was,
wat betreft geluid en geur,
maar dan zonder tent gewoon in huis.
Ik genoot van een heerlijke lunch
En we hadden 's avonds een gezellige antipasta-maaltijd
die zeker aan het vakantiegevoel
een positief impuls gaf.


De plank waarop de meeste lekkere dingen stonden,
kocht ik laatst bij een instelling voor mensen
met een verstandelijke beperking.
Hij werd daar gemaakt door de bewoners zelf.
Ik heb hem geverfd
en hij paste goed bij de maaltijd.
Vanmorgen maakte Lotte en ik een foto van onszelf
met de zelfontspanner
toen we samen zaten te knutselen.
Lotte maakte een armbandje
(misschien later een tutorial)
en ik haakte een jas voor een lege appelmoespot.
De "jas" was later op de dag klaar
en er kon een gezellig kaarsje in.



Ook echt een vakantieprojectje, toch?

We hebben ook nog een gekruide honingkoek
gebakken uit het kookboek van Winnie de Poeh.
Dat deden we al eerder hier.
Deze koek stond in het hoofdstuk
"proviand voor picknick en exposities",
en dat past prima bij zo'n eerste vakantieweekend.



Hij was grappig om te maken.




En smaakte prima!
Ik hoop dat we zo'n heerlijk vakantiegevoel
nog zeker zes weken kunnen vasthouden.
Daarom:
Iedereen een fijne zomervakantie gewenst.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten