maandag 7 september 2015

Amsterdam Oud Zuid.

Ik schreef gisteren al
over mijn bezoek aan Amsterdam.
op precies te zijn,
een bezoek aan de wijk Oud Zuid.

We vonden het prachtig.
Heel veel jaren 30 huizen hebben we gezien.
Althans ik denk dat ze uit die periode komen.

Het mooiste huisje
(ik denk huisje)
vond ik die op de volgende twee foto"s.
Het huisje had een huisnummer en
er stonden twee fietsen buiten.


We zijn het van dichterbij gaan bekijken,
want het was toch wel interessant.
Ik kon me er geen woonkamer,
keuken, slaapkamer en badkamer
bij denken,
maar ik vond het geweldig.


Behalve de huizen
zagen we ook mooie, aparte bomen.


Wat vooral opviel
was dat bij de hoge huizen
heel veel symetrie zat.
Op onderstaand plein
kregen we zelfs het gevoel
dat we in Parijs stonden.



De verschillende straten
met verschillende huizen
waren voorzien van verschillende ramen.
Vooral de bovenste verdieping
had een grote keuze;
rond, vierkant, driehoek,
zeshoek, kerstboomvorm, vierkant met zijstukken.


En tot slot,
vrolijke bootjes.


Ik kom eigenlijk alleen in het centrum
van Amsterdam als ik 
onze hoofdstad bezoek.
Daarom was het wel leuk om ook eens
in een ander deel van de stad te zijn.
Het veranderde mijn idee
van de stad wel,
maar toch woon ik het liefst in een dorp.
Gewoon in Brabant.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten