zondag 17 juli 2016

Een heerlijke dag.



Het is alweer twee weken geleden, maar ik
had jullie er nog niet over verteld.

We hadden namelijk een heerlijke dag in de
Biesbosch en in Dordrecht.
We begonnen samen, splitsten ons en
eindigden de dag weer heerlijk samen.

Nadat we een hele goeie vriendin van het station 
op hadden gehaald, reden we naar Hank.
Daar werd onze kajak opgepompt en begonnen
Richard en onze vriendin aan een tocht
dwars door de Biesbosch naar Dordrecht.
Na het uitzwaaien zijn Lotte en ik met de auto 
verder gereden naar Dordrecht.


Op ons programma stond eerst thee drinken
bij Nobel's brood, een geweldig bakkerij
die ook een huiskamerrestaurantje achter de
winkel heeft. Lotte kon weer heerlijk een
bananenbrood uitproberen en ik genoot van haar.
Daarna hebben we heerlijk
door het centrum geslenterd en samen genoten. 


Aan het eind van de middag zijn we de stoere
kajakvaarders weer gaan ophalen, maar
daarvoor moesten we wel met het pontje over
bij de Kop van 't Land. We gebruikten voor de
zekerheid de TomTom en ik vond het geweldig
dat vlakbij het pontje ook echt het teken van
een boot op de TomTom verscheen. Die had ik
nog nooit gezien. Schitterend!
Ik moest het beeld natuurlijk op de foto vastleggen.



De boottocht was mooi geweest. Het is ook
een geweldig natuurgebied in Nederland;
die Biesbosch. En zeker als je in een kajak
ook door sloten kunt waar gemotoriseerde
vaartuigen niet mogen. We hebben in
ons landje mooie natuur.

Nadat we de boot hadden laten leeglopen
en iedereen weer fris in de auto zat,
hebben we het veerpontje weer genomen
en hebben een bezoek gebracht aan ons
geliefde Villa Augustus.
Natuurlijk waren Lotte en ik er al geweest,
want het is een mooie plek om de auto te parkeren
en de stad in te lopen. Ik kan het niet nalaten
om dan altijd even rond te kijken.
Onze vriendin was er nog nooit geweest en
zij liet zich graag rondleiden.





Wat hebben we nog genoten van iets te
drinken op het terras in een heerlijk zonnetje.
Konden ook vriendin en ik nog even bijkletsen.

Het was een heerlijke en gezellige dag, dus
reden we via station Dordrecht (afscheid nemen
van vriendin) moe en voldaan terug naar huis.
Zulke dagen moeten we nog vaker doen!

Fijne week allemaal,
voor ons de laatste week voor de zomervakantie,
heerlijk!
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten