woensdag 27 juli 2016

Hoera, het is gelukt.


Ergens in mei vorig jaar ging ik op zoek naar een patroon
om een peer te haken. ik zag ze namelijk steeds vaker 
op het internet en ik werd erg vrolijk van deze peren.
Uiteindelijk vond ik via google afbeeldingen een patroon
van omstebeurt. Het patroon heet Mme & M. Poire.

Enthousiast ging ik aan de slag en maakte de groene peer
met garen en een haaknaald nummer 4.
Het werd een gezellige peer die je prima kon knuffelen,
maar ik zag op het internet vooral peren die prima in het
kommetje van je hand paste. Mijn peer was veel
groter. Ik weet wel dat ik wat losser haak, maar deze
peer was wel veel groter. 


Ik nam een andere kleur garen en een 
kleinere haaknaald en maakte (met hetzelfde
patroon) een blauwe peer. Deze was inderdaad
een stukje kleiner dan de groene, maar nog
steeds groter dan zijn internetvriendjes. 


Vervolgens probeerde ik met grijs garen en
een nog kleinere haaknaald een nieuwe peer.
Ook deze peer werd een stukje kleiner,
maar nog te groot. 


Inmiddels heb ik een aantal peren cadeau
gegeven, want iedereen vond ze om te
knuffelen.
En nu nam ik geen garen, maar nam ik
katoen en weer een kleinere haaknaald.
Yes, het is gelukt. Er ontstond een lief,
klein peertje die prima in het kommetje van 
je hand past. Op alle foto's voor dit blog is
de hand van Lotte gebruikt, maar daar
past de peer ook prima in.
Doordat de peer nu van katoen is en daardoor
was steviger gehaakt, kun je niet meer lekker
ermee knuffelen.
Dat is niet erg, knuffelen kan met de andere
peren. Deze staat leuk op mijn secretairtje.
Het is gelukt!
  

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten