maandag 1 augustus 2016

Fort Roovere en Bierhuisje Beneden Sas


Het was zo'n lekker weer gisteren en een wandeling
bij Fort Roovere stond bovenaan mijn verlanglijstje.
Richard, Lotte en ik zijn er naar toe gereden, helaas
ligt het niet bij ons naast de deur. Maar het was de moeite
waard. De "loopgraafbrug" was schitterend en erg
bijzonder. Dat zijn van die aparte ontwerpen die je nergens
anders ziet (of althans ik had er nog nooit een gezien).



De wandeling was door een mooi stukje natuur, want je
loopt steeds over een soort dijk die zigzaggend loopt.
Helaas was de bewegwijzering slecht en dus was het
vaak een puzzeltocht, maar met gezond verstand kwamen
we er wel. Onderweg zagen we mooie dieren o.a. een
lui schaap, een paard in een geel veld en een reiger.
Van de eerste vogel moet ik bekennen dat ik niet
weet hoe hij precies heet. Ik vond hem of haar wel
bijzonder. 



Van een goede vriend hadden we de tip gekregen om
de wandeling bij Fort Roovere te combineren met een
bezoek aan het Bierhuisje Beneden Sas.
Het was een geweldige tip, wat een ontzettend leuk
restaurantje en huiskamercafé. De ligging is erg leuk.





Bierhuisje Beneden Sas ligt op een soort "eilandje" dat aan 
de ene kant bereikbaar is door een vaste "brug" die aan
een kant rechthoekige uitstulpingen had en aan de
andere kant driehoekige uitstulpingen.


Aan de andere kant van het eilandje was een sluis met
een brug die open en dicht ging. Als je pech had, moest
je wel even wachten voordat je kon oversteken.


Voordat je de brug over ging, stond er een mooie,
nieuwe uitkijktoren.




Ten noorden van het eilandje is ook een mooi natuurgebied
dat heet de Dintelse Gorzen. Hier kun je ook lekker
wandelen, maar het was inmiddels al later geworden.
De wandeling bij de Dintelse Gorzen moet even
wachten tot een andere keer, want dit is zeker een
plekje om terug te komen.


Het was een fijne dag met lekker weer.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten