zaterdag 17 september 2016

Dagje uit met vriendinnen # 4.


Gisteren was het weer zover;
een dagje uit met mijn vriendinnen.
Twee keer per jaar gaan we er gezellig samen 
een hele dag op uit met een activiteit en een lunch.
Ik schreef al eerder over dag #1dag #2 en dag #3.

We waren dit keer weer in het midden van het land en zijn 
gestart met een heerlijke en gezonde lunch bij
in Culemborg. Na de lunch hebben we lekker gewandeld
lang de Lek waarbij we eerst het voetveer Liniepont namen.



Het was wel grappig dat we eerst moesten bellen en
het pontje kwam ons ophalen. We hadden dus eigenlijk
een privé-pontje. Op de foto is wel te zien
dat we erg veel lol hadden samen. Ik vind het altijd
weer bijzonder als ik zoiets grappigs meemaak.
Wanneer kun je nu zelf voor de boot bellen? 
Dat bedenk je toch niet! Ik kreeg zelf het gevoel van:
"schipper mag ik overvaren". Het was Ja.



We liepen verder langs de Lek en kwamen uit bij Culemborg
om daar het autoveer weer naar de overkant te nemen.
Zo kun je makkelijk een rondje wandelen waarbij je twee
keer een veerpontje naar de overkant neemt.
Op die manier ben je lekker in beweging, kunt prima
bijkletsen en heb je extra plezier op het water.



We hebben erg geboft met het weer. Soms was het even
fris, maar over het algemeen was het een heerlijk
temperatuurtje. Zelfs de zon kwam regelmatig even
kijken, dus de jas kon ook af en toe even uit.
Een fijn weer is best wel belangrijk, maar gewoon
droog is het belangrijkste. De gezelligheid binnen onze
bijzondere vriendinnengroep is het allerbelangrijkste.

Volgend jaar delen we al vijfentwintig jaar
lief & leed met elkaar. Dat is een mooi moment om
dit te vieren. Op welke manier dat zien we nog wel.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten