zondag 11 september 2016

Ons weekend.



We hebben een heerlijk weekend gehad. En dan heerlijk
wat betreft het weer, maar ook wat betreft het eten. 
Alles was lekker en gezond.
Ik begon de dag met een lekker ontbijtje van kwark, allerlei 
zaden en blauwe bessen (sorry geen foto). Vervolgens 
lekker aangerommeld en als lunch hebben Lotte en ik
pannenkoekjes gemaakt van alleen eieren, bananen en kaneel.
Je ziet ze op de foto hierboven.

Na de lunch ging Richard kanovaren, Tim huiswerk maken 
en Lotte en ik gingen op de fiets naar Den Bosch.
We hebben de fietstocht vastgelegd op foto: langs de
provinciale weg, over het spoor, door een dorp, over de
rotonde, over de brug, langs het water, door de tunnel en
vervolgens door de stad.

 

We hebben boodschappen gedaan en een lekker ijsje 
gegeten om vervolgens heerlijk door het zonnetje naar huis
te fietsen.

Als avondeten aten we courgettesoep uit het kookboek
van Yvestown  en zoete aardappelsalade van 
Chicks love food. Allebei makkelijk te maken en 
lekker; iets warm en iets kouds. De zoete aardappelsalade
is heerlijk, maar ziet er toch minder goed uit als op hun site.
Ik maak weinig toetjes, maar gisteren had ik zin om iets
te doen. Het werden appeltjes met vanillevla van A cup of live.
Het rook naar appeltaart en smaakte prima.



Zondag was een dag van huiswerk maken, Tim ging naar
de softbalwedstrijd van een vriendin kijken, Richard ging
vrijwilligerswerk doen, ik hielp Tim en Lotte even met hun
huiswerk en ging langs bij "Loeren bij de boeren".
Langs de varkensstal en de paardenstal. Ik kon ook langs
de koeien, maar die heb ik al zoveel gezien van binnen;
vooral op vakantie.

's Avonds aten we Kip saltimbocca van Chicks love food.
Het was makkelijk te maken, maar de meningen onder de
verschillende familieleden waren wisselend. Ik denk dat ik
het kipgedeelte nog wel een keer maak, maar dan 
zonder de pasta. Dat is ook goed.




Al met al een gezellig, heerlijk en ontspannen weekend.
Ik hoop dat we toch nog wel mooie dagen gaan krijgen,
maar de herfst vind ik ook altijd mooi hoor.
We zien wel, het weer blijft iets dat we niet kunnen
beïnvloeden. Gelukkig niet.

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten