zaterdag 22 oktober 2016

Warme chocolademelk.


Wat een weertje hé? Het is toch wel echt herfst.
Ik vind het niet erg als het wat stormachtig is,
maar wel fijn als het daarbij wel droog is.
Bij dit weer krijg je de behoefte om lekker binnen
te zitten, met een gehaakte deken over je benen
en een heerlijk beker chocolademelk in je handen.

Nu drink ik nauwelijks chocolademelk, dus dat
gevoel is best wel opmerkelijk. Toch kwam het
gevoel vandaag bij mij op en speciaal voor Lotte en
mijzelf heb ik chocolademelk gemaakt van echte
cacao. Laatst hadden we namelijk in de
biologische winkel nieuwe cacao gekocht.

Goede cacao in een erg leuke verpakking. Dat
vind ik tegenwoordig wel grappig om te zien.
Bij steeds meer producten gaat het natuurlijk
om de inhoud ervan, maar ook een beetje om
hoe de verpakking eruit ziet. Die worden namelijk
steeds mooier. Het oog wil ook wat, zullen we
maar zeggen. 


Echte cacao en een beetje melk wordt dan
samen een papje terwijl de rest van de melk
in een pannetje op het vuur staat. Wat wel
moeilijk is, is hoeveel cacao moet er in een mok?
Ik had uiteindelijk wat teveel cacao erin gedaan,
maar dan maar iets extra suiker. Toch?




Speciaal voor Lotte maakte ik de warme
chocolademelk helemaal compleet met
slagroom uit een spuitbus.


We hebben allebei genoten van onze speciale
warme chocolademelk op deze herfstachtige dag.
Het maakt niet uit, voor ons is de herfstvakantie
begonnen. We zien wel wat voor een weer we
krijgen. Ergens vind ik het wel goed dat we
allemaal zoveel kunnen regelen, behalve het weer!
Daar heeft niemand invloed op. Mooi toch?!

Fijne herfstvakantie voor iedereen in het zuiden
en succes met school voor iedereen in de rest
van Nederland.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten