zaterdag 11 februari 2017

Tiny pleasures #5.



Zelfgemaakt.

Er gaat niets boven zelfgemaakte taart.
De hele familie is er gek op en ik vind het leuk
om allerlei verschillende soorten taart te maken,
maar ook om nieuwe taarten uit te proberen.
Op een verjaardag heb ik altijd een paar taarten,
want ik vind wel dat er een mogelijkheid tot kiezen
moet zijn. Iedereen heeft toch een voorkeur.
Hoeveel taarten ik ook maak, er is er altijd één
die er zeker bij moet zitten; de appeltaart.
Dat is een taart die met kop en schouders boven
de rest uitsteekt. Om toch voor enige variatie te
zorgen, maak ik dan verschillende appeltaarten.
Dat wordt niet altijd gewaardeerd. De hele
gewone ouderwetse appeltaart (tweede foto)
moet het eigenlijk wel zijn.


 

Om te zorgen dat ik genoeg deeg heb om
een mooi ruitjespatroon bovenop te maken,
gebruik ik altijd anderhalf pak appeltaartmix.
Bij één pak kom ik namelijk altijd net iets te kort
en dat vind ik zo stom. Dus nu heb ik altijd genoeg.
Ik kan met het restant zelfs twee kleine bolletjes
maken die dan met héééééél veel plezier worden
opgegeten door de kinderen.
De geur van zelfgebakken appeltaart is ook altijd
zo heerlijk. Ik snap wel dat het soms nog wel eens
gebruikt wordt bij bezichtigingen van huizen.
Hier thuis vinden de andere familieleden het altijd
moeilijk als ik appeltaart bak die dan pas de volgende
dag mag worden opgegeten. Gemeen he! Maar ja
alles op de dag zelf bakken is soms niet mogelijk.
Op deze manier kan iedereen zich er een dag langer
op verheugen.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten