dinsdag 14 maart 2017

Kunst op een silo.


Als je in Den Bosch over de Veemarktweg rijdt, kom je
langs de oude fabrieken van de Tramkade. Vroeger was
het een meel- en diervoederfabriek. Tegenwoordig wordt
het een culturele hotspot. Je kunt wat drinken in het
Werkwarenhuis, maar er worden ook markten georganiseerd.
Hetzelfde in de Mengfabriek.

Naast de fabrieken staan een 18-tal silo's, maar doordat ze
verdeeld zijn in drie rijen van 6 dicht tegen elkaar, zie je er
maar een stuk of 8 vanaf de weg. Het zijn grote, witte silo's.
Toen ik er een tijdje terug op een mooie dag langs fietste,
zag ik dat de silo's beschilderd waren met allemaal
verschillende, schitterende schilderingen. Het zijn mensen,
dieren en vormen in allerlei verschillende kleuren. Het zal
 het werk van verschillende kunstenaars zijn die verbonden
zijn aan projecten van het Tramkadeterrein.  


  
  

  



Ik vind het in ieder geval al heel knap dat je zo'n groot
kunstwerk kunt maken, maar buiten dat vind ik het
apart om te zien dat er van oude silo's een kunstwerk
gemaakt wordt. Toch moet ik ook eerlijk bekennen
dat ik het ook een soort van druk vind, misschien had ik
het persoonlijk mooier gevonden als alle silo's samen
verbonden waren door een heel groot schilderij. Dan
hoorden ze meer bij elkaar dan nu met zoveel verschillende
schilderingen. Hoe knap gemaakt ik het ook vind.

Wat vind jij er van?
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten