zondag 2 juli 2017

Museumbezoek.


Het weekend zijn Richard en ik weer naar een museum
geweest. Dit keer het Textielmuseum in Tilburg. Daar
zijn we al eerder geweest, maar nu gingen we voor de
tentoonstelling "Earth matters". Een tentoonstelling die
gaat over de wereldwijde ontwikkeling van duurzaamheid
en respect voor de natuur. Er waren vier thema's; stil staan
bij de oorsprong, ingrediënten verzamelen, materialen
heruitvinden en duurzame productie.

Het was een kleine tentoonstelling, maar ik vond het wel
mooi. Vooral vanwege de natuurlijke materialen en de
voorbeelden van hergebruik van bijvoorbeeld visnetten.
Ik heb ook nooit geweten dat er van alles gedaan kan
worden met dennennaalden. Die prikken, maar kunnen
wel omgetoverd worden tot touw en ook zachtere materialen.
Het is goed om regelmatig stil te staan bij alles wat we
gebruiken aan materialen die we ook zo makkelijk
weggooien. Gelukkig zijn er veel kunstenaars die er
weer iets moois van kunnen maken. Ik kreeg zelf ook
kriebels om weer creatieve dingen te gaan maken. Er
is zo veel leuks te doen met restmateriaal. Je moet het
alleen bedenken. Daar ga ik maar weer eens op broeden. 





  


  
  

We hebben de rest van het museum natuurlijk
ook helemaal weer bekeken, maar daarover
misschien een andere keer.
Als afsluiting van een gezellige middag hebben
we een  lekker kopje thee gedronken in het
textielcafé. Welk museum is de volgende
keer aan de beurt?
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten