zondag 26 november 2017

Sinterklaasintocht.


Vorige week is Sinterklaas weer aangekomen in Nederland
en vandaag bij ons in het dorp. Toen wij tien jaar geleden
hier kwamen wonen, waren de kinderen 6 en 4 jaar oud.
Vanzelfsprekend gingen we kijken naar de intocht van
Sinterklaas. De goedheiligman wordt hier altijd begeleid
door de plaatselijke harmonie. Het was altijd een feest.
Tegenwoordig ga ik in mijn eentje kijken naar de intocht
van de Sint. Ik zal wel heel eerlijk bekennen dat ik 
eigenlijk niet ga voor die goede man met zijn pieten, maar
voor Lotte. Zij loopt nu zelf mee met de harmonie en
speelt de klarinet. Er heerst een ongedwongen sfeer in
de groep, maar vandaag werd iedereen ook een beetje
druk van de kou. Er was dus wel ruimte voor een grapje
dat gebeurde doordat er even een zwarte piet naast
Lotte ging lopen.






Er waren allerlei verschillende pieten en heel veel kleine
pietjes en kleine Sinterklaasjes. Het is altijd genieten om
te zien dat het sinterklaasfeest eigenlijk net zo was als
toen mijn kinderen klein waren. Ook vandaag gingen de
jonge kinderen er helemaal in op.
Hopelijk krijgen ze ook allemaal iets in hun schoen.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten