vrijdag 10 november 2017

Tiny pleasures # 32.


Het wordt weer kouder buiten en dan hang ik altijd pindakaas in een pot op voor de
vogels. Dezelfde dag nog was het een komen en gaan van vogels in de tuin. Het is
echt schitterend om te zien. Ik heb mijn camera gepakt en in een half uur tijd had ik
ze allemaal; koolmees, pimpelmees, mus, roodborstje en een vogel waarvan ik niet
zou weten hoe die heet. Ik heb de foto's wat groter geplaatst, want ik sta achter het
raam en het zijn zo'n kleine vogeltjes.
Het aparte vind ik dat er ieder jaar een heel stel koolmeesjes en pimpelmeesjes zijn,
ook best veel musjes, maar ik heb het idee dat er steeds maar één roodborstje is. Of
het roodborstje komt steeds maar alleen, maar ze wisselen elkaar af. Ze lijken ook
zoveel op elkaar.


  





De vogeltjes zijn net mensen, sommige vogels wachten netjes op hun beurt, anderen
kruipen voor en weer anderen gaan vechten om te kunnen eten van de pindakaas.
Het roodborstje is misschien wel de slimste, want die hupt ook over de grond en eet
de pindakaas op die op de grond is gevallen.
Ik geniet van al de bedrijvigheid in de tuin, want als ze niet eten zijn ze met elkaar aan
het stoeien of fluiten. Er zullen wel weer een heel stel potten doorheen gaan deze
winter, maar dat hebben we er graag voor over. De vogels kunnen eten en wij 
kunnen ernaar kijken.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten