zaterdag 27 januari 2018

Wandelen bij Haanwijk.


Nadat we een aantal boodschappen hadden gedaan, zijn
Richard en ik een eind gaan wandelen bij Haanwijk, dat
dat ligt ten oosten van Den Bosch. Je kunt daar heerlijk
wandelen, vooral omdat er een heleboel afwisseling zit in
het gebied. Je loopt over verschillende ondergronden, ziet
veel verschillende bomen en als je geluk hebt zie je ook
verschillende dieren. Wij zagen vandaag twee witte, kleine
vogeltjes. Ze waren even groot als een mus of pimpelmees,
maar ze waren wit. Ik zou niet weten hoe ze heten, maar
ik kon wel van ze genieten. 








Ik had gehoopt om sneeuwklokjes of krokussen uit de 
grond te zien komen, maar die zag ik niet. Wel zagen
we de kleine worstjes aan de bomen hangen. Bomen
zijn mooi, maar soms wel raar; bijvoorbeeld de stam of
één boom die in drie stammen uiteen gaat.






Bij deze wandeling kom je ook langs een grote kei met
daarop een tekst; Festina lente cauta fac omnia mente,
oftewel haast u langzaam doe alles met beleid. Waarom
is dat bijzonder? Op zich niet echt, maar de tekst; Festina
lente staat geschreven op een bord dat bij onze voordeur
hangt. Ons huis heet al jaren Festina Lente.
Wij hebben weer genoten van een fijne wandeling bij een
prettige temperatuur. Zo'n wandeling op zaterdagmiddag
is nog prettiger als je weet dat er thuis een kop soep wacht.
Zelfgemaakte preisoep met venkel om precies te zijn.
Heerlijk.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten