donderdag 7 juni 2018

Een ieni-mini-naaktslakje.


Het is weer de tijd van de slakken, vooral als er een flinke
regenbui is gevallen. Je ziet veel slakken met huisjes, maar
ook naaktslakken. Die laatste vind ik persoonlijk niet zo
mooi. Maar nu zat er een ieni-mini-klein naaktslakje bij het
buitenhok van Max, ons konijn. Max vind dat bezoek niet
erg, maar wij vinden het niet fijn. Daarom heb ik het kleine
slakje voorzichtig op de stenen gezet. Hij (of zij) was niet
groter dan twee centimeter, maar het was een volledige
slak zonder huis.



De foto's zijn niet heel erg scherp, maar ik vond het zo
bijzonder om te zien, dat ik toch heb geprobeerd om
foto's te maken. Waar het slakje nu is, weet ik niet. Ik
hoop dat het goed met hem gaat en eigenlijk ben ik best
nieuwsgierig hoe groot hij nog gaat worden.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten