maandag 23 juli 2018

Een boom die gaat vervellen?


Voor ons huis staat een boom waarvan
ik de naam niet ken, maar die ik wel
mooi vind. Maar er is iets geks aan de
hand; hij is aan het vervellen. We wonen
hier nu ruim tien jaar en dit is de eerste
keer dat dit gebeurd. Ik had het ook nog
nooit gezien.





De bast laat werkelijk gewoon los van de
stam en de takken. Onder de boom ligt
de grond bezaaid met stukken schors.
Op zich ziet het er wel mooi uit, maar
toch.....
  


 



Eerst dacht ik dat de boom dood ging, maar verderop in de straat
en ook een paar straten verderop staan nog een stel van dit soort
bomen en allemaal zijn ze aan het vervellen. Soms zie je ook dat
mensen er naar staan te kijken. Misschien doen deze bomen dit
eens in de tien jaar? Laten we zeggen dat het de natuur is, maar
toch maak ik me wel een beetje zorgen. Ik hoop dat het oké is dat
dit gebeurt. Duimen maar.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten