zondag 8 juli 2018

Musjes.


De afgelopen dagen zitten er een paar musjes de hele dag
bij ons in de tuin en dat is heel gezellig. Op zich zitten er altijd
musjes in de tuin, maar nu lijken het er een paar. Misschien
is de rest van de groep op vakantie. Ze vliegen af en aan.
Ze zitten op de heg, komen door de heg, zitten op het dak,
komen drinken en wassen in de waterbak, eten brood en
zitten in de struik. Soms zie ik ze even niet, maar al snel
komt er één aangevlogen. Grappig is dat het meestal het
mannetje is. Het vrouwtje zie ik toch minder. Ik weet niet
waarom. Door de warmte buiten moet ik de waterbak
iedere avond opnieuw vullen, dus als ik de planten water
geef, doe ik dat ook met de vogelwaterbak. Toch een beetje
voor ze zorgen.








  

 Nu lijkt het net alsof ik de hele dag in de tuin zit met mijn
fototoestel in de aanslag, maar dat is niet zo hoor. Het
fototoestel ligt klaar en kan ik zo pakken. Maar het is wel
erg leuk om even in een stoel te zitten en te kijken wat de
musjes allemaal doen. Het verveeld nooit. Dat noemen
we genieten van de kleine dingen en dat is echt aan te raden.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten