woensdag 19 februari 2014

Een gezellige wandeling

Het was vandaag een heerlijke dag,
lekkere temperatuur (voor de tijd van het jaar)
en af en toe een zonnetje.
Omdat Lotte niet had afgesproken om te spelen,
zijn we samen een wandelingetje gaan maken.
Vanuit huis, naar het kasteel en de "vijver".
Althans wij noemen het de vijver.
Het is een plas water, omringt door bomen,
met een bruggetje over een zijtak.
En door de bomen zie je in de verte de kerktoren van het dorp.
Ik wordt er altijd rustig van als ik een rondje rond de "vijver" loop.






Vandaag zwommen er zelfs twee eenden in.
Een mannetje en een vrouwtje.
Toch vind ik het altijd oneerlijk dat het mannetje zo'n mooie kleuren heeft,
en het vrouwtje zo saai bruin is.
Ik weet ook wel dat dat is om de kinderen te beschermen,
maar toch vind ik het ietwat gemeen.
Normaal loop ik vanaf de vijver dezelfde weg terug naar het kasteel,
maar vandaag namen we het pad tussen de weilanden door.
Dat was eigenlijk wel grappig.
Ook zagen we veel omgezaagde bomen,
van opzij leek er een wel een hart te hebben.
En toen we thuis aankwamen,
werden we helemaal vrolijk van de krokussen en madeliefjes,
gewoon tegenover het huis in het gras.











Laat de lente maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten