woensdag 10 juni 2015

Mooie jonge dieren.

Iedere dag als ik Tim naar school breng
(hij loopt met krukken),
zie ik een aantal paarden
met hun veulentjes.
En als je goed om je heen kijkt,
zie je steeds meer jonge dieren.
Ze zijn zo mooi om naar te kijken.


Ik liet al eerder de schapen zien
met hun lammetjes (hier).


Maar ik zag ook ganzen,


een ezelsechtpaar met jong,


echtpaar eend met hun acht eendjes,
die ik nooit samen op de foto kreeg,


 familie koe liet ik ook
al eerder zien (hier),


Eind juni vorig jaar schreef ik een blogpost
over twee vogelhuisjes die Lotte en ik
waren gaan schilderen voor de sier.
Ik schreef toen dat vogeltjes welkom waren,
maar ik verwachtte het niet.
Welke vogel bouwt er zijn nest
in een vogelhuisje dat naast een voordeur hangt?
En waar dagelijks een viertal mensen
regelmatig langs lopen.
Ik had me vergist;
er bouwde een vogelechtpaar
hun nestje in een van de huisjes.
Het viel ons wel op dat er steeds een vogeltje
in het huisje vloog,
maar het ging altijd zo snel.
Totdat er veel geluid uit het huisje kwam,
de jonge vogeltjes lieten goed van zich horen.
Vervolgens zagen we vader (?)
dan met een wormpje in zijn bek aan komen vliegen.
Hij wachtte goed af tot de kust veilig was.

Deze jonge vogeltjes hebben we helaas
nooit zelf gezien,
ineens was het stil in het huisje.
De vogeltjes waren uitgevlogen.
Toch jammer dat we dat niet hebben gezien.


We wensen ze in ieder geval
een mooi leventje,
net als al de jonge dieren
die ik iedere dag om me heen zie.
Dat ze allemaal maar groot
en sterk mogen worden.

En de vogeltjes...
die zien we misschien
 nog wel eens terug in de achtertuin
als ze van de winter 
komen eten van het vogelvoer.

Zien jullie ook zoveel jonge dieren om je heen?
groet,
Marijke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten