maandag 6 juli 2015

De hittegolf.

Wat was het warm hè?
De ene dag nog erger dan de andere.
Ik ben niet gemaakt voor
zulk warm weer.
Geef mij maar 20 of 21 graden,
van mei tot en met september.

Lotte zou zondag eigenlijk
de Run for Kika gelopen hebben,
maar dat werd verschoven naar 27 september
i.v.m. de hittegolf.
Dat vind ik verstandig.

Het fijne aan dit seizoen
is wel de hoeveelheid fruit dat er is.
We hadden veel in huis.
Gezellig in onze nieuwe fruitmand (van de Action),
maar ook nog aardbeien, druiven en kersen
in de koelkast.
Maar vooral meloen,
ik had wel drie van die grote gekocht.
Vooral Tim is er gek op.
Een hele meloen in stukjes snijden,
in een grote kom en
alle vier een vork.
En dan samen meloen eten.


Ook was het lekker weer
voor pastasalade en gevarieerde salade.


Tim had heel slim flesjes water
in de diepvries gelegd.
Daardoor had hij steeds ijskoud water
dat langzaam smolt
en hij kon drinken.

Ik had zelf ijsjes gemaakt,
gezonde met aardbeien, limoensap
en een beetje honing.
Een heerlijk tussendoortje.

We hebben het hok met konijn Max
zelfs binnen gezet.
Hij stond in de brandende zon
weliswaar onder een parasol,
maar dat was veel te warm.
En dus kwam hij gezellig
in de koelere woonkamer
waar konijn Kiki al languit lag.
De konijnen vonden de meloen
trouwens ook heerlijk.


Vandaag was het heerlijk.
Een fijne temperatuur
met een lekker windje.
Ik heb een gezellige wandeling gemaakt
met vriendin Annemieke,
maar een andere keer de foto's daarvan.

Fijne week allemaal,
let op de warmte,
want morgen gaan we weer.
groet,
Marijke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten