woensdag 8 juli 2015

Een heerlijke wandeling.


Wat wonen we toch in een raar land.
Maandag schreef ik over de hittegolf
en wandelde ik met vriendin Annemiek
nog heerlijk in de zon.
En vandaag regent het vaak en
soms zelfs hard.

Het was maandag een mooie wandeling
door Landgoed Haanwijk
onder de rook van Den Bosch.
Ik had de wandeling gezien
in het boekje van Het Brabants Landschap.
En zo liepen we samen
op een zonnige dag
langs een bloemenveld
van de Brabantse vlag en
op een muurtje stond meneer Haan.


Het waren veel smalle paden
met aan weerskanten bomen,
veel zig-zag-hekjes
waar je doorheen moest,
een mooie kronkelende rivier de Dommel
met oude theekoepel langs de waterkant
en aan het eind van de route
kunst door een leuk bankje van stoelen
en een openbare boekenstal.
Ik vind het altijd mooi
om de boeken zo te zien.
Zelf zou ik wel zo'n boekenhuisje
voor mijn huis willen zetten.
Wie weet,  ooit.

Ik vond het alleen jammer dat 
koffie- en theehuis 't Haantje
op maandag gesloten was,
maar dat hadden we opgelost
door twee flesjes drinken mee te nemen.

Fijne week nog, groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten