zaterdag 11 juli 2015

Een heerlijke vrijdagmiddag.

Gistermiddag had Richard een afspraak in Dordrecht.
En omdat de kinderen ook niet thuis waren,
greep ik mijn kans om een bezoekje te brengen 
aan een favoriete stad
en natuurlijk Villa Augustus.

Terwijl zij aan het werk waren,
heb ik eerst heerlijk door de stad gewandeld.
Weer eens een andere route dan die we
vaker hebben gelopen.
Het viel me op dat er veel (misschien wel alle)
straatnaambordjes zijn waarop ook een grappige
omschrijving van de straatnaam onder staat.
Daar werd ik vrolijk van.
Ook van de twee nichtjes 
die samen aan de wandel waren.
Ik kocht een brood bij Nobel's,
een nog authentieke bakkerij.


Na ruim anderhalf uur rondwandelen,
ben ik teruggelopen naar Villa Augustus.
Ik had daar namelijk de auto geparkeerd.

Eerst heb ik rustig de tuin bekeken,
in het Marktcafé een boek en een mandje gekocht
om vervolgens met een glaasje cola
heerlijk onder de bomen te gaan zitten.

Het was een zalige temperatuur,
een fijn verkoelend drankje,
een leuk boek om te lezen,
maar het was net zo leuk om gewoon
om me heen te kijken naar de mensen.
Kortom; ik heb genoten.


En het brood van Nobel's
lag 's avonds heerlijk op tafel
bij een aan het weertype aangepaste maaltijd.
Gewoon een heerlijke dag.


Fijn weekend nog allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten