zondag 13 maart 2016

Onze week.

We begonnen afgelopen week met
het overlijden van onze grasparkiet Joepie.
Hij is ruim zes jaar geworden.


Het was een vrolijke, tamme grasparkiet waar we veel van hielden.
Al vijf jaar was hij ziek, maar afscheid nemen doet pijn.
Als ik 's morgens beneden kwam,
zei ik altijd als eerste Joepie goedemorgen
en dat soort dingen mis ik nu,
maar ook zijn geklets de hele dag door.

Gelukkig werd het later in de week zonnig weer
en daardoor kreeg ik zin om ons wintertafereel....
te veranderen in een lentetafereel.



Als de zon gaat schijnen,
krijgt iedereen het gevoel van blijdschap.
Ik krijg dan altijd zin om zonder jas naar buiten te gaan,
maar dat is eigenlijk nog te koud.
In huis kun je het dan ook vrolijk maken
door tulpen, narcissen en allemaal plantjes
in potten te zetten die nog heerlijk gaan bloeien.
En buiten zie je allemaal mensen de tuin doen en vrolijk worden.
Mensen zijn zo veel blijer en vrolijker als de zon gaat schijnen.
De lente begint.
Ook als we 's morgens nog de autoruiten moeten krabben,
toch zorgt de zon voor een lentegevoel.



Gisteren hadden Lotte en ik erg veel zin in een soort van uitje
en daarom bedachten we om naar IKEA te gaan.
We maakten er echt winkelen van door te starten
met thee en een kaneelbroodje.
Daarna zijn we de hele winkel doorgelopen
en zijn geëindigd met wat drinken,
een softijsje en frozen yoghurt.
Na een bezoek aan IKEA kun je bij ons niet thuis komen
zonder hotdogs voor het thuisgebleven kind.
Een soort van ongeschreven wet.
Zelfs de secretaresse van Tim's schoenmaker
houdt rekening met het tijdstip van de afspraak,
omdat ze weet dat wij altijd naar huis rijden via IKEA.
Erg hè?!




We hebben de week heel gezellig afgesloten met bezoek van goede vrienden.
Het was zo'n mooi weer dat een wandeling door de Duinen een goed idee was,
gevolgd door thuis thee drinken, een potje tafeltennis in de tuin en
gezellig samen eten.
Ik maakte zelf tomatensoep en scones met kaas en bosui,
maar daarover later deze week meer. 




Het was een week met een lach en een traan
en zo is het leven natuurlijk ook,
maar het is wel emotioneel.

Ik hoop dat komende week mooi wordt,
ook voor jullie,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten