maandag 12 maart 2018

De Pont


Zaterdag zijn Richard en ik samen naar Tilburg geweest
voor een paar boodschappen en een bezoekje aan
De Pont, een museum dat in een oude wolspinnerij zit.
Een museum in een mooi gebouw dus. Wij vinden het
leuk om af en toe een museum te bezoeken. En ook in
dit museum hangen weer doeken waarvan je denkt:
"dat kan ik ook maken" of "Is dat kunst".





Een uur nadat we het museum binnen kwamen was de
officiële opening van de tentoonstelling van Rineke Dijkstra.
Wij zijn natuurlijk gaan kijken, want we hadden dit nog
nooit meegemaakt. De tentoonstelling van Rineke bestaat
uit grote foto's, voornamelijk van kinderen. Losse foto's en
collages van een paar foto's die ze ieder jaar had genomen.
Zo krijg je een mooi beeld van opgroeiende kinderen. Ik
vond de foto's mooi gemaakt, alleen vond ik het erg
jammer dat de kinderen op de foto nooit lachte. Dat had
vast een reden, maar die heb ik nergens gelezen.








Na ons museumbezoek zijn we doorgereden naar de
Piushaven, een gegraven haven in Tilburg aan het
Wilhelminakanaal. Het is een leuke plek met gezellige
kroegjes en restaurantjes. We zijn natuurlijk gezellig
nog wat gaan drinken met z'n tweetjes aan het einde
van deze verrassende middag.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten