zondag 18 maart 2018

Mijn roodborstje.


Ik heb al vaker geschreven over de kleine vogeltjes in
onze tuin, want ik hou erg van deze kleine vriendjes.
Dit weekend was het weer erg koud buiten, er lag zelfs
een beetje sneeuw zaterdag. 's Middags zat ik aan de
eetkamertafel te studeren, toen ik het roodborstje zag.
Hij is een hele tijd in de tuin geweest, vooral om te eten
van de vogelpindakaas. Hij, of zij, komt alweer een tijdje
op bezoek en iedere keer heb ik het idee dat haar borst
veel meer oranje is dan voorgaande jaren. Ik ben net
dus oudere foto's terug gaan kijken, maar schijn bedriegt.
De borst is niet meer oranje, maar heeft wel een ander
"patroon". Onderaan de oranje kleur loopt het patroon
niet rond, maar heeft in het midden een kuiltje alsof
er twee flapjes hangen.




Het is een ander roodborstje dan voorheen. En dan te
bedenken dat ik het zo fijn vond dat mijn vriendje, want
dat was het wel, toch steeds onze tuin terugvindt om te
komen eten. Het is ook pas de eerste keer dat ik verschil
zie in de vorm van de oranje kleur, want eerlijk gezegd
wist ik nooit of het echt wel steeds hetzelfde roodborstje
was. Dat hoeft ook niet. Ik geniet gewoon van alle
vogeltjes in onze tuin en dan vooral de kleintjes.
Daarmee bedoel ik de musjes, koolmeesjes,
pimpelmeesjes en het roodborstje.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten