maandag 14 oktober 2013

Stoofpeertjes en paddenstoelen

Een paar weken geleden kreeg ik van een vriendin een heel stel peertjes om stoofpeertjes te maken. Ik zag er wel een beetje tegenop om al die peertjes te schillen. Ik begon namelijk zo:


Het kwam misschien doordat ik de peertjes een paar weken hebben laten liggen, want ze waren niet zo hard om te schillen. Na een dik uur schillen ontstond deze berg:


En weer een dik uur later hadden we zes potten stoofpeertjes. Heerlijk!!! Vooral Lotte en ik vinden ze erg lekker, de beide heren een beetje. Eens kijken hoeveel potten we zelf opeten en hoeveel potten we cadeau gaan geven.


's Middags zijn Richard, Lotte en ik een boswandeling gaan maken. Tim was aan het logeren. We gingen op zoek naar de echte paddenstoel, nl rood met witte stippen. Het was misschien omdat we op zoek gingen, maar ik heb nog nooit zoveel rode paddenstoelen in een wandeling gezien.









Het was een heerlijke wandeling door een prachtig bos met allerlei vennen bij ons in de buurt. Het was zacht weer met een lekker kopje thee of warme chocolademelk als afsluiting. Gelukkig hebben we dit zaterdag gedaan, want zondag heeft het de hele dag geregend. Brrrr.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten