woensdag 25 november 2015

De vogels in onze tuin.

Ik heb pas geleden
bij de plaatselijke Boerenbond
een "rekje" gekocht
om de vogels in de tuin
te kunnen voeren.

Het is een rond rekje
waar zes vetbolletjes
in passen.


Het mooie van dit soort dingen
is om te ontdekken dat het
ook echt werkt!
Oftewel de vogels
vinden het lekker.

Nu is het maken van foto's van vogels
best moeilijk, omdat ze niet
erg graag of lang stil zitten.
Plus dat de foto's gemaakt worden
vanuit de woonkamer door het glas.
Ze zijn daardoor wat wazig.

Eerst kwam het koolmeesje.....


toen kwam de mus.......


en al heel snel
ook zijn vriendje
of broertje
of zusje,
dat kon ik niet zien.
Maar het is ook gezellig om samen te eten....



het koolmeesje wisselde ook af
met de pindakaaspot.....


en ook de musjes aten gezellig
van beide etenswaren....



Ikzelf geniet ontzettend
van de vogels in onze tuin.
Vandaag kwam de mus en de koolmees,
maar ook zeer regelmatig zit er
een mooi roodborstje.
Die vind ik eigenlijk
misschien nog wel het allermooiste.

Ik heb deze winter nu al de derde
pindakaaspot hangen
en ook die is alweer leeg.
Gelukkig kun je bij de action 
twee verschillende potten kopen.
Voor de kinderen wil ik ook
gevarieerd eten,
dus is het fijn om de vogels in de tuin
ook niet steeds hetzelfde te moeten geven.

Eet smakelijk vogeltjes,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten