zondag 29 november 2015

Het stempel-alfabet.

Ik heb een stempel-alfabet te leen.
Gekregen van iemand van een school
waar ik als jeugdverpleegkundige werk.
Ik mag het wel een tijd lenen hoor,
namelijk totdat ze zelf kleinkinderen krijgt.
Gelukkig voor mij zal dat
nog heel wat jaartjes duren.


De stempels zijn erg uitgebreid;
hoofdletters
schrijfletters
cijfers
rekentekens + - : x =
maar ook ?/()',"%1/2
en letters met een trema of schuin streepje
en zelfs de Duitse Ringel-S.



Aan de achterkant van de bak
kun je de inkt aan de letters zien zitten.
Duidelijk is te zien dat
niet alle stempels even vaak gebruikt zijn.
De onderste rij met trema's en schuine streepjes
bevat nauwelijks inkt.


De letters "hangen" in de bak
aan een metalen haakje.


De Duitse ringel-s is verklaarbaar
door de fabrikant van de stempelbak.


Buiten het feit dat deze stempelbak
er echt geweldig uitziet,
is hij ook heerlijk in gebruik.


Ik ben heel benieuwd
wat ik nog allemaal
met deze stempels
ga maken.

Fijne week,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten