zondag 2 april 2017

Bijzondere foto's.


Op het blog van mama van vijf las ik over een tentoonstelling
van Steve McCurry , de fotograaf die wereldberoemd werd
met de foto van een Afghaanse meisje met de groene ogen.
Een foto uit 1984 van een 12-jarig meisje. Ik vind zijn foto's zo
mooi dat ik het geweldig vond toen ik zag dat er van 7 maart
t/m 10 september in De Kunsthal in Helmond ook een
fototentoonstelling van Steve is. Helmond is voor ons
dichterbij dan Brussel. Richard en ik zijn er gisteren naartoe
geweest. Het was gewoon geweldig. Als er inderdaad één
tentoonstelling is die je moet hebben gezien, is het deze wel.






 Zowel de foto's van personen als die van landschappen
waren zowel mooi wat betreft fotografie als ook wat
betreft de emotie die het teweeg bracht. Ik kreeg ook
ongelooflijk veel zin om toch weer verre reizen te gaan
maken. Steve laat heel mooi andere culturen zien. Ook
de films die bij de tentoonstelling gedraaid werden gaven
een goed beeld van Steve en van het tot stand komen van
de verschillende foto's. Heel leerzaam. 


Ik moest, terwijl ik daar rond liep, heel erg terug denken
aan mijn eigen reizen naar onder andere Indonesië en
India/Nepal. Thuisgekomen ben ik de fotoalbums ervan
gaan pakken en zag dat ik ook veel foto's maakte van
mensen, want de mensen maken zo'n reis fascinerend.
In Indonesië maakte ik onderstaande foto van een klein
meisje die Namasté zei tegen een reisgenote van mij.
De foto tipt niet aan die van Steve McCurry, maar de
camera en de kennis over fotografie ook niet. Alleen
brengt ook deze foto een emotie met zich mee, namelijk
mijn emotie. 


Mocht je in de gelegenheid zijn dan zou ik je willen
aanraden om echt naar De Kunsthal in Helmond te
gaan om deze prachtige tentoonstelling te gaan
bekijken. Ik ben erg enthousiast, maar dat had je
waarschijnlijk wel al in de gaten.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten