vrijdag 28 april 2017

Tiny pleasures # 14.


Don't start thinking of everything you have to do
today; first enjoy your breakfast.

Begin niet met nadenken over alles wat je vandaag
moet doen; geniet eerst van je ontbijt.

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, het
geeft je energie voor de hele dag. Nu kun je je ontbijt
nuttigen terwijl je gaat nadenken over de hele komende dag,
maar je kunt ook eerst bewust genieten van het ontbijt dat
je voor jezelf hebt gemaakt, of dat iemand anders voor je
maakte. Het laatste is eigenlijk beter; bewust genieten.
Er wordt ook gezegd dat je eten dan beter verteerd, maar
dat weet ik niet.
Sinds een jaar ontbijt ik met kwark en allerlei zaden en 
pitten; pompoenpitten, zonnenbloempitten, chaizaad en
gebroken lijnzaad. Dat is heerlijk en vult goed. Regelmatig 
voeg ik ook fruit toe, soms een banaan, maar mijn
favoriet zijn granaatappelpitjes. Het is wel jammer dat
granaatappels een seizoensproduct zijn. Gelukkig is
er genoeg fruit het hele jaar door om toe te voegen.



Eerst rustig ontbijten en dan nadenken over de dag, wat
moet ik doen?  Waar? Met wie?

Wat eten jullie als ontbijt?
Fijn weekend alvast,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten