zondag 25 juni 2017

DIY tasjes maken.


Sinds langere tijd krijg je in de winkel geen plastic zakjes
meer. Dat vind ik een hele goede actie, maar dan moet
ik er wel aan denken om een tasje mee te nemen. Bij de
grote wekelijkse inkopen van de levensmiddelen is dat
niet moeilijk, maar wel bij andere winkels of spontaan
tussendoor. Ik heb altijd een klein rugzakje bij me met
mijn portemonnee, de autopapieren mijn mobiele
telefoon etc. Daar passen de spontane boodschappen
niet in. En hoe vaak zie je niet meer artikelen die je nodig
hebt, dan dat je van plan was te kopen.
Op eens herinnerde ik mij een blogpost van Elske mij
waarin ze zelf katoenen tasjes had gemaakt. Dat was
de oplossing voor het probleem. Ik ging aan de slag
met stof en band en maakte drie vrolijke tasjes. 





Het werkt heel goed. Ik heb in drie verschillende tassen
eentje opgevouwen zitten en nu heb ik altijd een tasje
bij me als ik onverwachts ergens tegen aan loop. Nu moet
ik alleen niet meer kopen dan dat op mijn briefje stond.
Ondertussen heb ik de smaak te pakken en heb ik zin om
er nog een paar te maken van leuke stofjes of van oude
overhemden van Richard die toch weg moeten. En niet
te vergeten een tasje voor Lotte, want die vroeg er ook
al om. Goed plan! 
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten