vrijdag 16 juni 2017

Tiny pleasures # 21.



A butterfly flitting in the sun.
Een vlinder fladderend in de zon.

Een vlinder die door de lucht fladdert is zo mooi, maar niet
met het fototoestel vast te leggen. Daar moet je van genieten
als je hem (of haar) ziet. Je ziet ze in verschillende kleuren
en groottes. Het valt me op dat ze vaak met je mee gaan
als je ergens wandelt. Net alsof ze gezellig meewandelen.
Het grappige vind ik dat ik er dan ook vaak tegen ga praten.
Alsof ik een gesprekje met de vlinder ga voeren. Zou dat
kunnen? Misschien komt het omdat we een vlinder die
meevliegt steeds Barend noemen. Toen mijn zwager
kwam te overlijden (elf jaar geleden) zeiden de kinderen
spontaan tegen iedere vlinder Barend. Ze waren toen 3 en
5 jaar oud. Dat hebben we er altijd ingehouden, omdat
het wel een prettig gevoel geeft. En daarom begroet ik
iedere vlinder die ik zie. Ze zien er ook altijd zo mooi en
vrolijk uit.



groet,
Marijke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten